Lám, hajó is kerülhet kényszerkaranténba. Még ha akkora monstrum is, mint ez az Ever Griven. Emlékezetes, hogy ez a négyszáz méter hosszú, négy focipályányi konténerszállító óriás márciusban egyszerűen beszorult a Szuezi csatornába, eltorlaszolta azt, ezért százszámra várakoztak más hajók, hogy végre átjuthassanak a hihetetlenül fontos vízi úton.
Hat napba telt, mire sor kerülhetett erre, hála a mentőakcióban résztvevő vontató- és kotróhajók egész flottájának. (No meg egy bizonyos Abdulah Abdulgavad nevű embernek és az ő törpe markolójának. (Róluk még később.)
Az egyiptomi hatóságok most szerdán engedik csak meg, hogy az Ever Griven elhajózhasson. Ez idáig ugyanis a csatorna közepén lévő, 250 négyzetkilométer kiterjedésű Nagy Keserű Tóban parkoltatták. Mehet amerre lát, mert megszületett végre az egyesség a kártérítés összegében. (Egyiptom követelése 400 millió euró volt.) Ez van, ami jár, az jár. Miként a bér is a jó Abdulahnak az ötnapos, úgyszólván alvás nélkül végzett, megfeszített munkájáért. Sokáig késlekedtek ezt kifizetni. Nos, ha ez egészen mostanáig elmaradt volna, majdcsak futja rá az euró százmillókból.
Kicsi gép a nagy hajó mentében… avagy aki sokat markol, keveset kap?